رویداد سرنخ 2 برگزار شد

 

گزارش برگزاری رویداد سرنخ 2:

رویداد سرنخ2 که در نمایشگاه تراکنش ایران و در سالن پردیس بوستان گفتگو برگزار شد، مورد استقبال مخاطبان و اهالی فن قرار گرفت. این رویداد که با هدف ارائه سرنخ­های ورود به استارت­آپ­های حوزه فین­تک با تلاش مرکز آی‌فینک صورت گرفت، مخاطبان خود را با ابعاد مختلف این حوزه آشنا نمود.

معرفی مرکز آی‌فینک

در ابتدای برنامه، آقای مهندس سید علی هاشمی اقدم مدیرعامل شرکت فرادیس گسترکیش، از ضرورت نوآوری و نوآفرینی مالی سخن به میان آوردند و به این امر اشاره داشتند که چنین امری بدون همکاری شریک کارآفرین و کاربلد استارت­آپی، محقق نمی­‌شد. ایشان با ذکر رویکرد مشارکت استراتژیک شرکت خدمات انفورماتیک و شرکت هم­‌آوا، ابعاد مختلف چنین همکاری و نتایج قابل انتظار آن را برشمردند. سپس با تشریح حوزه‌­های تمرکز آی‌فینک، امکانات و خدمات آن، به این جمع­‌بندی رسیدند که عزم آی‌فینک برای “تحقق نوآفرینی مالی” جزم است. فایل ارائه ایشان را می‌توانید از اینجا دریافت نمایید.

بخش دوم: ارائه‌های تخصصی در حوزه امنیت

پس از این سخنرانی، شرکت کنندگان از دو ارائه بهره بردند. در ارائه اول، آقای مهندس حسین یعقوبی، مدیر گروه فناوری های نوین شرکت خدمات انفورماتیک، به ارائه جالبی در خصوص هویت دیجیتالی و بلاکچین پرداختند. ایشان با برشمردن ضرورت­‌های حوزه هویت دیجیتال، آن را زمینه بکری برای ورود استارت­‌آپ‌­های فین­تکی برشمردند و ایجاد امنیت در این خصوص را بازار بزرگی می‌­دیدند که می‌­تواند توجهات زیادی را به خود جلب نماید.ایشان با اشاره گذرا به فناوری تحول آفرین بلاکچین، یکی از راهکارهای کنونی ورود به چنین بازاری را بلاکچین و ساختار دفاتر توزیع شده دانستند. در انتها، ایشان با ذکر مخاطرات این حوزه، از فین­تکی‌­ها خواستند که نگاه جدی به این حوزه داشته باشند. شما می­‌توانید فایل ارائه ایشان را از اینجا دانلود نمائید.
%D8%B4%D8%B7%DB%8C%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%A8
سپس آقای دکتر قرائی که عضو هیئت علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند به بحث تخصصی در خصوص اشتراک گذاری و تحلیل امنیتی در سیستم‌­های بانکی پرداختند. ایشان با برشمردن ساختار کنونی اطلاعات سایبری به پیش نیازهای مراکز پایش امنیت فضای سایبری کشور، ضمن تحسین تلاش­‌های صورت گرفته در زمینه ایجاد زیرساخت­‌های لازم در امنیت فضای سایبری کشور، به مکانیزم‌­ها و معماری‌های جدید در این حوزه پرداختند. شرکت‌کنندگان علاقه­مند و متخصصی که در این رویداد شرکت کرده بودند، از آقای دکتر قرائی در خصوص فرآیند امنیت سایبری شنیدند تا در نهایت آقای دکتر قرائی، مخاطبان را با استارت­آپ­های موفق در جهان در حوزه امنیت آشنا نمودند. آقای دکتر قرائی در انتها، با اشاره به موفقیت­های چشم­گیر این استار‌‌ت­آ‌پ­ها در ارائه خدمات امنیتی به بانک‌ها،  از ضرورت توجه استارت­‌آپ­‌های ایرانی به این حوزه و نیز توجه شتاب­دهنده‌­های فین­تکی کشور در کمک به خلق و ارائه چنین محصولاتی گفتند. شما می‌توانید فایل ارائه ایشان را از اینجا دانلود کنید.
%D8%B4%D8%B7%D8%B4%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%A8
در بخش سوم رویداد سرنخ2، پنلی با حضور آقای مهندس محسن عزیزی، آقای دکتر حسام تدین ، آقای مهندس حسین یعقوبی و آقای دکتر رضا قرائی با مدیریت آقای مهندس هاشمی اقدم برگزار شد. آقای مهندس عزیزی ضمن برشمردن مشکلات کنونی اقتصاد بانکی و مالی، از ضرورت نگاه به اقتصاد دیجیتال و همگامی با آن سخن گفت. وی با اشاره به تجارب مختلف بانکی، از لزوم تغییر حرکت به کمک فین­تک­ها سخن گفت. در نهایت ایشان با ارائه سرنخ­‌های متعدد و متنوع در 8 حوزه فین­تکی، گوش مخاطبان را به سخنان خود جلب نمود.
13 1
سپس آقای دکتر تدین به ارائه مطالب متنوعی در خصوص نوآوری در امنیت سیستم­های بانکی پرداختند و یکی از چالش­هایی که امروز پیش­روی فین­تک‌­ها است را اطمینان از امنیت تراکنش‌­ها برشمردند و از متولیان امر و استارت­آپ­ها خواستند تا ابتدا در Sand Box ها، به فهم کاربردها و مشکلات ممکن بپردازند. در انتهای این رویداد شرکت کنندگان با طرح پرسش­های خود از پنلیست­‌ها، از ضروریات این حوزه پرسیدند که پنلیس‌ت­ها در پاسخ به ایشان از ضرورت دست به کار شدن استارت‌­آپ‌­ها و خلق مدل­‌های امنیتی جدید گفتند که سازمان­ها و بانک­ها قادر به انجام آن­ها نیستند.
sdasd 1

پیام بگذارید

آخرین مطالب